منحصر به فردترین دریاچه آب شیرین جهان در ایران!

می توان از دریاچه زریبار به عنوان زمردی درخشان در غرب کشور نام برد، دریاچه ای جذاب که در ۳ کیلومتری غرب شهرستان مریوان در استان کردستان قرار گرفته. نام آن از دو کلمه زری به معنای دریا و پسوند بار که در زبان کردی دریاچه معنا می شود، مشتق شده. دریاچه ای زیبا با آبی درخشان که از چشمه ها و بارندگی تغذیه می شود. در بیشتر روزهای زمستان، سطح دریاچه به طور کامل یخ می زند و صحنه ای تماشایی، دلربا و در عین حال جذابی را خلق می نماید. طول دریاچه زریبار ۵ کیلومتر و عرض آن ۱٫۶ کیلومتر اندازه گیری شده. اندازه این دریاچه با توجه به شرایط محیطی متفاوت است و حجم آن در فصل های مختلف متغیر و حداکثر عمق آن ۵٫۵ متر است.

دریاچه زریوار
دریاچه زریبار نه تنها بزرگترین و زیباترین دریاچه غرب ایران بلکه یکی از منحصربه فردترین دریاچه های آب شیرین در جهان به شمار می رود و تمام ویژگی های لازم و در خور یک دریاچه بین المللی را داراست. برخی از رفتارهای زیست محیطی و اورگانیسم های آن هنوز ناشناخته اند و در حال بررسی و مطالعه می باشند. محیط این دریاچه حدودا ۲۲٫۵ کیلومتر، حجم تقریبی آب در آن ۳۰ میلیون متر مکعب، میانگین بارش سالانه در آن ۷۸۶ میلی متر جیوه، رطوبت نسبی ۵۸٫۵ درصد و میانگین تبخیر سالانه در آن ۱۹۰۰ میلی متر گزارش شده. این اکوسیستم زیبا با طراوت روح و جان تازه ای به مریوان بخشیده و با توان بی نظیرش در زمینه توریسم نظر بسیاری از گردشگران را در تمام طول سال به خود جلب نموده. دریاچه ای جذاب با زیبایی بی حدی که دلیل هر ساله علاقمندان به طبیعت برای سفر مجدد به مریوان به شمار می رود. مقصدی بی نظیر با فضایی دوست داشتنی و مملو از آرامش که قایق سواری در آن قطعا ترسیم گر یکی از زیباترین خاطرات زندگیتان خواهد بود.
دریاچه زریوار
زمان بازدید: این دریاچه در هر فصلی از سال دوست داشتنی است و زیبایی های خاص خود را دارد. در فصل بهار سرسبز و با طراوت در فصل زمستان پوشانده از برف با آبی یخ زده می باشد، از این رو سفر به آن در هر موقع لذت بخش خواهد بود.
دریاچه زریوار

استان

کردستان

شهرستان

مریوان

آدرس

استان کردستان، ۳ کیلومتری غرب شهرستان مریوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *