طرز تهیه زرشک پلو با مرغ مجلسی

طرز تهیه زرشک پلو با مرغ مجلسی رستورانی را در مجله کوروش بخوانید و اگر شما هم غذای خاصی برای شب چهارشنبه سوری یا شب سال تحویل درست می‌کنید حتما طرز پخت آن را با ما از طریق بخش نظرات این نوشته در میان بگذارید.

مواد لازم زرشک پلو مجلسی رستورانی برای ۶ نفر

 

مواد لازم زرشک پلو مجلسی رستورانی برای 6 نفر

 

مرغ: ۸ تکه ران یا سینه به اندازه دلخواه

پیاز: ۱ عدد بزرگ

زعفران دم کرده غلیظ: ۵ قاشق غذاخوری

کره: ۵۰ گرم

نمک: به مقدار دلخواه

زرشک: به مقدار دلخواه

شکر: به اندازه دلخواه

رب: ۳ قاشق غذاخوری

برنج: ۵ پیمانه

 

طرز تهیه

 

طرز تهیه زرشک پلو مجلسی رستورانی

 

اگر در یک رستوران خاص زرشک پلو مجلسی خوشمزه‌ای میل کرده‌اید و دوست دارید بدانید آشپزهای رستوران‌های معتبر زرشک پلو را با چه روشی درست می‌کنند به این ترتیب عمل کنید: برای درست کردن زرشک پلو مرغ رستورانی ابتدا مرغ‌ها رو از شب قبل با پیاز خلالی، سیر، نمک، فلفل سیاه و زعفران مزه‌دار کنید و داخل زیپ کیپ بگذارید یا در یک ظرف بریزید، تمام مواد را خوب با هم مخلوط کنید و روی ظرف را با سلفون بپوشانید.

زمانی که می‌خواهید زرشک پلو مرغ رستورانی را درست کنید ابتدا پیاز رو رنده کنید و تفت دهید تا پیازها سبک و کاراملی شوند. روی تکه‌های مرغ مزه‌دار شده باز هم مقداری زعفران آب کرده بریزید. مرغ‌ها را جداگانه با مقداری کره سرخ کنید. به پیازهای کاراملی شده ۳ قاشق رب گوجه فرنگی اضافه کنید و تفت دهید تا طعم خامی رب گرفته شود. در مرحله بعد دو لیوان آب و تکه‌های مرغ تفت داده شده در کره را به پیازهای سرخ شده اضافه کنید، به اندازه دلخواه، نمک مرغ‌ها و سس را اندازه کنید، درب ظرف را بگذارید و اجازه دهید تکه‌های مرغ در این سس خوب بپزد. در صورت دلخواه بعد از این‌که مرغ‌ها کاملا پخته شد و یک سس غلیظ به دست آمد کمی آبغوره روی مرغ و سس بریزید. برنج زرشک پلو را هم به همان روش معمول برنج آبکش درست کنید و دم بگذارید. برای ته دیگ زرشک پلو بهتر است از تکه‌های نان استفاده کنید. زرشک پلو مرغ مجلسی رستورانی را با سس باقی مانده در یک ظرف جداگانه، برنج زعفرانی و زرشک تفت داده شده و در صورت دلخواه خلال پسته تزیین و سرو کنید.

 

نکات مهم زرشک پلو مرغ رستورانی و طرز تهیه ته دیگ تهچینی

 

نکات مهم زرشک پلو مرغ رستورانی و طرز تهیه ته دیگ تهچینی

 

*یک روش دیگر برای پخت زرشک پلو مجلسی رستورانی به این ترتیب است: تکه‌های مرغ را با پیاز فراوان و زعفران دم کرده آب‌پز کنید. در یک ماهیتابه روغن بریزید، کمی زرچوبه و ادویه و دو حبه سیر خلال شده اضافه کنید و تفت دهید. در مرحله بعد دو قاشق غذا رب گوجه فرنگی اضافه کنید و تفت دهید تا طعم خامی رب گرفته شود. مقداری از آب مرغ را روی سس گوجه بریزید و بگذارید چند قل بخورد. حالا تکه‌های مرغ را به سس اضافه کنید و یا مرغ را در ظرف مورد نظرتان بچینید و مقداری از سس را روی مرغ‌ها بریزید.

*برای داشتن یک زرشک پلو مرغ رستورانی باید از زرشک تازه و خوشرنگ استفاده کنید.

*برای این‌که شکر داخل زرشک‌ها گوله نشود به محض این‌که شکر را ریختید قبل از حل شدن و کاراملی شدن شکر سریع با زرشک‌ها هم بزنید و از روی حرارت بردارید.

*زرشک پلو با مرغ مجلسی رستورانی را با ته دیگ تهچینی هم می‌توانید سرو کنید. برای این کار باید برنج را بدون مرغ و به صورت تهچین درست کنید.

* برای داشتن این تهدیگ تهچینی کافی است که سه یا چهار قاشق غذاخوری ماست چکیده با دو کفگیر برنج آبکش شده و مقداری زعفران غلیظ مخلوط کنید (مقدار زعفران در حدی باشد که مواد کاملا رنگ بگیرند) کف قابلمه روغن بریزید و برنج مخلوط را کف قابلمه بریزید. سپس بقیه برنج آبکش را هم روی مواد بریزید تا دم بکشد. موقع سرو  غذابرنج را بکشید به تهدیگ که رسیدید قابلمه را داخل یک سینی برگردانید و با قیچی آشپزخانه برش بزنید.

 

منبع: مجله کوروش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *